Eindelijk...Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alex en Graziella Brand - WaarBenJij.nu Eindelijk...Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alex en Graziella Brand - WaarBenJij.nu

Eindelijk...Sydney!

Door: Graziella

Blijf op de hoogte en volg Alex en Graziella

20 September 2016 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Ons eerste reisverslag op het iPadje. Ben benieuwd hoe lang dit goed gaat want de WiFi is niet echt optimaal hier...

Maar we zijn er dus: Sydney! Nu kunnen we heel stoer zeggen dat de vlucht meeviel...en eigenlijk is dat ook wel zo. Oké, je bent gesloopt als je in je hotel aankomt, maar verder... Wel gaaf dat we gelijk een upgrade kregen vanwege onze honeymoon. Onze eerste Aussie-nacht startte dan ook met bubbelen in de jacuzzi, mét koperen kranen. Dus Willijan en José, Sarah en Richard en Felix en Ellen, onwijs bedankt!

Vanochtend startte onze eerste échte dag en we zijn er maar meteen vol voor gegaan. Na een heerlijk ontbijt eerst maar eens op zoek naar een bookshop. Want de vier (!) hele gave reisgidsen staan nog gewoon keurig in onze boekenkast...juist, in Nederland.

Dus naar de dichtstbijzijnde bookshop. Lonely Planet gevonden tussen heel veel schaars geklede mannen. Wat bleek? Wij waren beland in de enige gespecialiseerde gay en lesbian bookshop van Australië. Achteraf gezien hadden we zoiets al kunnen vermoeden, gezien de regenboogvlag boven de ingang.

Na een gezellig babbeltje met de eigenaar ("Oh, Amsterdam is great!") onze weg vervolgd naar Sydney Harbour. Onderweg nog even een graduation mis meegepikt in de St. Mary's Cathedral, werd onze neus geprikkeld in de botanische tuinen en werd de eerste blarenpleister geplakt (bij Graziella).

Uiteindelijk bereikten we dan toch de haven en zagen we ook gelijk onze uitdaging voor morgen, de beklimming van de brug. Maar eerst een rondleiding door Sydney Opera House. Wat een waanzinnig gebouw!! De indrukwekkende architectuur, het spel van licht en duister, maar ook de akoestiek. We hadden het geluk een stukje mee te pikken van de repetitie van Sydney Symphony Orchestra, dat morgen een concert geeft voor 2.800 mensen met uitsluitend muziek van Schumann. Kippenvel en een traan! Bedankt voor dit cadeau mama en papa!

Na het Opera House hebben we ons gemeld bij Sydney Bridgeclimb. Voorlopig staat dit hoogtepunt voor morgen gepland, maar we vinden het allebei best spannend. Nog even geduld, beste Vets.

Als je je reisgidsen vergeet is internet je beste vriend. En zo kwamen we op het idee om Angel Place te zoeken. Een heel klein straatje midden in het centrum waar je 'vergeten liedjes' kunt horen. Boven je zweven tientallen lege vogelkooitjes die symbool staan voor de vele vogelsoorten die in de loop der jaren verdwenen zijn door invloed van de mens. Best bijzonder om hierbij stil te staan temidden van het stadslawaai.

Om de dag in stijl af te sluiten zijn we heerlijk en romantisch gaan dineren. Helaas niet in Farmhouse Kings Cross (gesloten op dinsdag), maar bij The Butler Potts Point. Een hip en trendy restaurant, maar dat zie je niet aan de buitenkant af. De crux zit hem in de trap die naar beneden leidt met een schitterend uitzicht op het water en de stad. Thanks Joost en Els, we hebben genoten!

Tijd om te gaan slapen, want morgen staat die verrekte beklimming gepland en ik heb er nu al nachtmerries over.

Laten jullie een berichtje achter? Vinden we leuk.

• 21 September 2016 - 09:37

Judith:

Ik zit me hier toch een partijtje jaloers te wezen! ;)

Ziet er goed uit, guys. Blijf er maar goed van genieten. En voor je de outback in gaat zou ik misschien nog even een paar extra blarenpleisters halen?