Forget Flipper, hello Willie the Whale!! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Alex en Graziella Brand - WaarBenJij.nu Forget Flipper, hello Willie the Whale!! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Alex en Graziella Brand - WaarBenJij.nu

Forget Flipper, hello Willie the Whale!!

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Graziella

30 September 2016 | Australië, Noosa Heads

Na 3 dagen Outback was het weer tijd om de bewoonde wereld op te zoeken. Vanuit Alice Springs zijn we naar Brisbane gevlogen, de kunsthoofdstad van Australië. Ik had een upgrade geregeld naar de grootste kamer met het beste zicht op het centrum. Ik had nog wat goed te maken omdat onze huwelijksnacht enigszins in het water (lees wijn) gevallen was :). Nadat we ingecheckt waren kwamen we tot de conclusie dat Surfers Paradise te ver weg was dus hebben we de South bank bezocht wat een schitterende hippe buurt is in Brisbane. We eindigden de avond in een club waar ik opvallend veel aandacht van mannen kreeg. We bleken de grootste homo en lesbo club van Queensland binnengestapt te zijn! Dank je wel Vinood voor de drankjes in de club en KPN team Zorg Zuid voor de bijdrage aan de overnachting in Brisbane!

De volgende dag hebben we de camper opgehaald. Helaas waren we niet de enige dus het duurde 3 uur(!) voordat we de eerste kilometers links rijden mochten ervaren. De camper bleek een maatje groter dan verwacht en voorzien van alle gemakken dus dat compenseerde de wachttijd (Onwijs bedankt hiervoor Célina en papa en mama). Via het schitterende strand van Mooloolaba zijn we naar Hervey Bay gereden. Om 21u 's avonds konden we ons installeren op onze eerste kampeerplek. De volgende dag om 05.00u zou de wekker al weer gaan. Jac en Mieke bedankt voor de bijdrage aan deze reisdag!

Woensdagochtend waren we vroeg op om te ontbijten in het dorp (vanaf 5.30u kun je hier al ontbijten!) Om 07.25 werden we opgepikt door Sean, onze gids. Hij bracht ons naar de ferry en een klein uurtje later zetten we voet op het grootste zandeiland ter wereld Fraser Island. "Buckle up" en dan zijn we los. Tijdens de ruige tocht over het schitterende eiland van ca 120km bij 22km vertelt Sean over de gevaren van het eiland zoals Dingo's en slangen. In zee komen behalve walvissen ook haaien voor en ook het stingray seizoen komt er weer aan. Een gewaarschuwd mens....

Als eerste bezoeken we het fantastisch mooie MacKenzie-meer met kraakhelder water wat gezuiverd is door het zand. De legende zegt dat als je in dit water zwemt je er 10 jaar jonger uitkomt. Ik ben er dan maar ook 2x in gaan zwemmen. ;)
Na de lunch zijn we een strandrit gaan maken. De liefhebbers konden een rondvlucht maken boven het eiland in een Cessna. Aangezien de brug beklimmen in Sydney niet (helemaal) gelukt is, besloten we de gift van de vets hiervoor in te zetten. Wat een goede keuze was dat! We hebben genoten van de rondvlucht en, en passant, nog een groepje walvissen gespot vanuit de lucht!
Toen we weer bij de groep waren hebben we nog een scheepswrak bezocht en een wandeling door het regenwoud gemaakt. Om 18.00u waren we weer op het vasteland en konden we op de camping nagenieten. Thanks Bart en Karin!

De volgende dag moesten we alwéér vroeg op omdat om 07.45u onze boot met de toepasselijke naam Whalesong zou afmeren voor een ochtend walvissen spotten. De bemanning waarschuwde ons dat de zee behoorlijk ruw was door de noord-westen wind en dat ook de golven die de walvissen veroorzaken voor veel deining zouden zorgen dus het was alle hens aan dek! Uiteindelijk is de helft van de opvarenden zeeziek geworden. Wij zaten gelukkig bij de andere helft en hebben de meest fantastische beelden kunnen maken van het adembenemende schouwspel wat deze grootste bewoners van de zee ons voorschotelden. Oordeel zelf maar!

Vrijdag 30 september opnieuw vroeg uit de veren (iets met een ander ritme of zo?). Één van de wensen van Graziella; paardrijden op het strand van Noosa. De paarden Moose en Maicies van Equaton horseriding van Alex Watson (voormalig olympiër van Australië) stonden al te trappelen. Wat een tocht! Volgens Emily, onze begeleidster, was ik "a natural"! Gaaf Gio, dat je ons dit cadeau hebt gedaan!

Wauw wat een reis! En we hebben nog een week ;)
Volgende keer over een verloren iPhone en politie...